Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhao, Guoping
TitelBehind the Pedagogy: Classroom Discourse and the Construction of the Self
QuelleIn: Teaching Education, 18 (2007) 1, S.1-14 (14 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1047-6210
SchlagwörterDemocracy; Outcomes of Education; Cultural Differences; Discourse Analysis; Grade 3; Experiential Learning; Individual Differences; Academic Discourse
AbstractThis paper critically examines contemporary American classroom discourses and tries to understand the effects of the larger social and cultural meanings that have penetrated the discourses. The central question of this article is why the seemingly justified, admirable, and inspiring ideas of child-centeredness and democratic education often result in poor educational outcomes. I suggest that the unique American construction of the self has helped generate the type of classroom practices that render the educational outcomes inconsistent with their intent. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 325 Chestnut Street Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Fax: 215-625-2940; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: