Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStar, Jon R.; Smith, John P., III; Jansen, Amanda
TitelWhat Students Notice as Different between Reform and Traditional Mathematics Programs
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 39 (2008) 1, S.9-32 (24 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8251
SchlagwörterAcademic Achievement; Calculus; Conventional Instruction; Educational Change; Mathematics Instruction; Academic Standards; Mathematics Achievement; Student Experience; High School Students; College Students
AbstractResearch on the impact of "Standards"-based mathematics and reform calculus curricula has largely focused on changes in achievement and attitudes, generally ignoring how students experience these new programs. This study was designed to address that deficit. As part of a larger effort to characterize students' transitions into and out of reform programs, we analyzed how 93 high school and college students perceived "Standards"-based and reform calculus programs as different from traditional ones. (Author).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for Research in Mathematics Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: