Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowles, Cheryl L.; Lesperance, Linda
TitelBeing Bullied in Adolescence: A Phenomenological Study
QuelleIn: Guidance & Counselling, 19 (2004) 3, S.94-102 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0831-5493
SchlagwörterPhenomenology; Bullying; Adolescents; Males; Peer Relationship; Aggression; Student Behavior
AbstractBullying is a destructive behaviour that peaks in early adolescence and causes or contributes to myriad negative outcomes. There is little understanding of what the experience of being bullied means to those who endure it. This study attempts to elucidate that meaning. A phenomenological approach is used to gather information from three adolescent participants over the course of four informal interviews. Collaizi's method of phenomenological interpretation is used to arrive at themes that represent what bullying meant to participants. Two major themes emerge from the data: the importance of connection and ways of dealing with being bullied. Suggestions for counsellors and school nurses are provided for dealing with the needs of adolescents who are being bullied. (Author).
AnmerkungenGuidance Centre - University of Toronto Press. 5201 Dufferin Street, Toronto, ON, Canada M3H 5T8. Tel: 800-565-9523; Tel: 416-667-7791; Fax: 800-221-9985; Fax: 416-667-7832; e-mail: journals@utpress.utoronco.ca; Web site: http://www.utpress.utoronto.ca/GCentre/07784guidco.html.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Guidance & Counselling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: