Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Catherine Roller; Wallace, JoAnna; Huffman, Lynne C.
TitelUse of Drawings to Identify Thought Impairment among Students with Emotional and Behavioral Disorders: An Exploratory Study
QuelleIn: Art Therapy Journal of the American Art Therapy Assoc, 21 (2004) 4, S.210-218 (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-1656
SchlagwörterGroup Membership; Discriminant Analysis; Day Schools; Behavior Disorders; Art; Art Therapy; Child Development; Problem Solving; Cognitive Processes; Identification
AbstractThis study explores how children's drawings, as rated on the Formal Elements Art Therapy Scale (FEATS), are related to their emotional and behavioral health. Participating students (ages 8-16, N=53), attending a therapeutic day school for students with emotional and behavioral disorders, drew a picture of a person picking an apple from a tree (PPAT). A discriminant function analysis indicated that ratings on five subscales--Integration, Realism, Problem-Solving, Developmental Level, and Details of Objects and Environment--predicted group membership into impaired vs. nonimpaired thinking (74% of cases correctly classified). This study broadens the use of the FEATS to a child clinical population. Further, results validate the use of children's art forms as a basis for clinical insight and suggest that children's drawings can be a helpful tool for diagnosis, treatment, and evaluation purposes. (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Therapy Journal of the American Art Therapy Assoc" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: