Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenley, David
TitelThe Meaningful Critique: Responding to Art from Preschool to Postmodernism
QuelleIn: Art Therapy Journal of the American Art Therapy Assoc, 21 (2004) 2, S.79-87 (9 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-1656
SchlagwörterArt Therapy; Art Criticism; Art Education; Feedback; College Students; Evaluation Criteria; Aesthetics; Empathy; Graduate Study; Children
AbstractAn investigation of art criticism was undertaken with studio artists, art therapists, college nonart majors, and clients receiving art therapy services. The method involved establishing aesthetic and expressive criteria taken from Kramer's (1971) concept of formed expression. Utilizing her concepts of "evocative feeling," "inner consistency," and "economy of means," the author systematized responses to art during critiques regardless of the artist's level of functioning, presenting problems, or studio setting. An emphasis is placed upon empathically yet constructively providing feedback to the artist in ways that are both artistically and personally meaningful. (Author).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Art Therapy Journal of the American Art Therapy Assoc" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: