Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFields, Cheryl D.
TitelGems of Wisdom: Avoiding Derailment on the Doctorate Track.
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 15 (1998) 3, S.26-27Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterAcademic Persistence; Access to Education; Admission Criteria; Black Students; Doctoral Degrees; Engineering Education; Fellowships; Grades (Scholastic); Graduate Study; Higher Education; Racial Discrimination; Science Education; Standardized Tests; Student Financial Aid; Teacher Expectations of Students
AbstractDiscusses barriers to African-American student progress, persistence, and achievement in science and engineering graduate study, including lack of encouragement, bias in graduate school admission criteria, lower faculty expectations of black students, financial support and fellowship structures, lack of opportunity to become professionally socialized and resulting potential for alienation, and independent spirit. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: