Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBlack, Stephen; Thorp, Kay
TitelEveryday Literacy Practices and Multilingual Students: Implications for ABE Pedagogy.
QuelleIn: Prospect, 12 (1997) 1, S.63-75Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Basic Education; Adult Literacy; English (Second Language); Foreign Countries; Individual Differences; Interviews; Language Patterns; Literacy Education; Multilingualism; Second Language Instruction; Second Language Learning; Social Influences; Student Needs; Student Subcultures; Australia
AbstractInterviews were conducted with a small group of multilingual students in an adult literacy class to examine how, at the individual student level, everyday literacy practices differ and intersect with a number of linguistic, cultural, and situational variables, and thus, how students' literacy needs differ in terms of a literacy program. (39 references) (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: