Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDolton, Peter
TitelModelling the Labour Market for Teachers: Some Lessons from the UK.
QuelleIn: Education Economics, 4 (1996) 2, S.187-205Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0964-5292
SchlagwörterQuantitative Daten; Econometrics; Elementary Secondary Education; Federal Government; Foreign Countries; Free Enterprise System; Government Role; Labor Market; Models; Public Policy; Teachers; United Kingdom
AbstractDescribes an econometric modeling of the labor market for teachers in an "administered" market setting in which the government partially controls the main determinants of demand and is very influential in setting teachers' wages. Reviews relevant econometric literature and shows market forces' crucial role. Discusses economic policy implications for the government. (41 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Economics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: