Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcDermott, Paul A.
TitelSex, Race, Class, and Other Demographics as Explanations for Children's Ability and Adjustment: A National Appraisal.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 33 (1995) 1, S.75-91Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4405
SchlagwörterAbility; Adjustment (to Environment); Adolescents; Age Differences; Children; Demography; Higher Education; Racial Differences; Regression (Statistics); Sex Differences; Socioeconomic Background; Adjustment Scales for Children and Adolescents
AbstractFor a representative national sample (n=1,200) of children from 5 to 17 years old, ability constructs were assessed through the Differential Abilities Scale. Adjustment constructs were assessed through teacher ratings with the Adjustment Scales for Children and Adolescents. Partialled canonical redundancy and regression analyses revealed that 18.9% of ability variation could be accounted for by demographics, particularly social class and ethnicity. (JPS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: