Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReuman, David A.
TitelHow Social Comparison Mediates the Relation between Ability-Grouping Practices and Students' Achievement Expectancies in Mathematics.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 2, S.178-89Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Elementary School Students; Grade 6; Intermediate Grades; Mathematics Achievement
AbstractThe hypothesis that social comparison processes mediate the relation between ability-grouping practices in mathematics and students' achievement expectancies was tested in a sample of 452 sixth-graders. Achievement expectancies depended on both the type and level of their ability-grouping assignments. The implications of this effect are discussed. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: