Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enZeidner, Moshe; und weitere
TitelEnhancing Students' Test Coping Skills: Report of a Psychological Health Education Program.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 80 (1988) 1, S.95-101Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Restructuring; Coping; Elementary Education; Foreign Countries; Grade 5; Grade 6; Mental Health Programs; Program Effectiveness; Psychoeducational Methods; Stress Management; Test Anxiety; Test Coaching; Test Wiseness
AbstractThe effectiveness of a teacher-implemented psychological health program designed to improve students' test coping skills in the classroom was tested using 497 Israeli fifth and sixth graders. The cognitive training program significantly improved performance on three cognitive measures, although it negligibly affected test anxiety scores. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: