Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Richardson, George P. |
---|---|
Titel | Reconsidering Area Approximations. |
Quelle | In: American Mathematical Monthly, 95 (1988) 8, S.754-57 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Area; Calculus; College Mathematics; Geometric Concepts; Higher Education; Mathematics Instruction; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Fläche; Analysis; Differenzialrechnung; Infinitesimalrechnung; Integralrechnung; Elementare Geometrie; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Mathematics lessons; Mathematikunterricht; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | The overwhelming tendency of textbooks to ignore the midpoint-rectangle method of approximating a definite integral is noted. Examples are given, with stress on the accuracy of the method. (MNS) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |