Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCallahan, Leroy G.; Charles, Desiree
TitelChildren's Ideas About Commutativity in the Early Elementary Arithmetic Program.
QuelleIn: Focus on Learning Problems in Mathematics, 7 (1985) 2, S.1-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArithmetic; Cognitive Processes; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Mathematics Education; Problem Solving; Subtraction
AbstractPrevious studies indicate that many early elementary school children have the misconception that whole number subtraction is a commutative operation. The degree and character of this subtraction error was investigated in this longitudinal study. Results obtained from three groups of students with different number abilities provided further perspective on the phenomenon. (JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: