Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreenberg, Larrie W.; Jewett, Leslie S.
TitelThe Impact of Two Educational Techniques on Physician Knowledge, Performance and Patient Care.
QuelleIn: MOBIUS, 4 (1984) 4, S.51-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Clinical Diagnosis; Knowledge Level; Lecture Method; Medical Care Evaluation; Medical Education; Outcomes of Education; Pediatrics; Physicians; Professional Continuing Education
AbstractThe cognitive knowledge, performance, and patient care of 23 pediatricians who participated in continuing medical education sessions were measured by pre-, post-, and six- to nine-month follow-up tests. In general, the knowledge and performance factors and patient behavior were better for those attending case presentations as opposed to traditional didactic lectures. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: