Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJeffree, Dorothy M.; Cheseldine, Sally E.
TitelProgrammed Leisure Intervention and the Interaction Patterns of Severely Mentally Retarded Adolescents: A Pilot Study.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1984) 6, S.619-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Interpersonal Competence; Leisure Time; Programed Instruction; Severe Mental Retardation
AbstractA pilot study tested the hypothesis that once basic leisure skills had been acquired by severely retarded adolescents, their level of activity would increase as would interactions among classmates. Skills were taught using programmed games, and a comparison of pre- and postintervention scores produced a statistically significant difference. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: