Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOrton, A.
TitelStudents' Understanding of Integration.
QuelleIn: Educational Studies in Mathematics, 14 (1983) 1, S.1-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCalculus; College Mathematics; Educational Research; Higher Education; Mathematical Concepts; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Secondary Education; Secondary School Mathematics; United Kingdom (England)
AbstractThis study, based on individual interviews with 100 students (aged 16 to 22 years), was designed to investigate understanding of elementary calculus (particularly integration and differentiation). Results indicated that items related to understanding integration as the limit of a sum were difficult even for good students. (Author/MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: