Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHeslep, Robert D.
TitelAdmitting Disadvantaged Students to Academic Research Programs: ETS's Non-Traditional Academic Admissions Criteria.
QuelleIn: Educational Theory, 30 (1980) 3, S.193-202Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Admission Criteria; College Entrance Examinations; Culture Fair Tests; Educationally Disadvantaged; Equal Education; Higher Education; Test Bias; Test Construction
AbstractIt is unlikely that disadvantaged students will be able to meet the Educational Testing Service (ETS) alternative admissions criteria, which are based on traditional concerns: cognitive learning style, motivation, commitment to education, and achievement in a given field. ETS should consider how to enhance these students' public school experiences. (FG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: