Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Nold, Guenter |
---|---|
Titel | Sprachverhalten im Rollenspiel. Kritische Beobachtungen und ihre Folgen fuer den Fremdsprachenunterricht. (Language Behavior in Role Playing. Critical Observations and their Consequences for Foreign Language Teaching). |
Quelle | In: Praxis des Neusprachlichen Unterrichts, 26 (1979) 1, S.38-48 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Dialogs (Language); Discourse Analysis; English (Second Language); Grade 6; Instructional Materials; Language Instruction; Language Skills; Role Playing; Speech Communication; Speech Habits; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Dialog; Dialogs; Dialogue; Dialogues; Diskursanalyse; English as second language; English; Second Language; Englisch als Zweitsprache; School year 06; 6. Schuljahr; Schuljahr 06; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Language skill; Sprachkompetenz; Rollenspiel; Speech habit; Sprachgewohnheit; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Comments on samples of role playing taken from English-teaching material used in the sixth grade, trying to ascertain what the requirements are for communication and what the characteristics of typical speech behavior are. The text analysis is followed by suggestions for planning the teaching procedure. |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |