Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBiederman, Irving; Tsao, Yao-Chung
TitelOn Processing Chinese Ideographs and English Words: Some Implications from Stroop-Test Results.
QuelleIn: Cognitive Psychology, 11 (1979) 2, S.125-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAlphabets; Bilingualism; Cerebral Dominance; Chinese; Color; English; Higher Education; Language Processing; Reaction Time; Reading Processes; Response Style (Tests); Technical Reports; Visual Perception; Visual Stimuli; Word Recognition; Stroop Color Word Test
AbstractWhen Chinese adults tried to name the color of characters which represented conflicting color words, they showed greater interference than did English speaking readers of the same task in English. This effect cannot be attributed to bilingualism. There may be fundamental differences in the perceptual demands of reading Chinese and English. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: