Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBerger, Carolyn
TitelBring out the Brilliance: A Counseling Intervention for Underachieving Students
QuelleIn: Professional School Counseling, 17 (2014) 1, S.86-96 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1096-2409
DOI10.5330/PSC.n.2013-17.80
SchlagwörterIntervention; Counseling Techniques; Underachievement; High School Students; Grade 9; Grade 10; Time Management; Student Motivation; Organization; School Counseling; Counseling Effectiveness; Achievement Gains; Hypothesis Testing; Grade Point Average; Test Anxiety; Statistical Analysis; Student Needs; Florida
AbstractThis study evaluated the impact of a small group counseling intervention designed for students who underachieve. The results of the study demonstrated significant improvement for ninth- and tenth-grade underachieving students in the areas of organizational skills, time management, and motivation. The author discusses implications and recommendations for school counselors working with underachieving students. (As Provided).
AnmerkungenAmerican School Counselor Association. 1101 King Street Suite 625, Alexandria, VA 22314. Tel: 703-683-2722; Fax: 703-683-1619; e-mail: asca@schoolcounselor.org; Web site: http://www.schoolcounselor.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Professional School Counseling" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: