Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionWhat Works Clearinghouse (ED)
TitelWhat Works Clearinghouse Quick Review: "The Impact of Dual Enrollment on College Degree Attainment: Do Low-SES Students Benefit?"
Quelle(2013), (2 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Credits; Program Effectiveness; High School Students; First Generation College Students; Dual Enrollment; Academic Degrees; Educational Attainment; Comparative Analysis; Probability; Socioeconomic Status; Correlation
AbstractThe study reviewed in this paper used data from the National Education Longitudinal Study (NELS:88) to examine the effects of dual enrollment programs for high school students on college degree attainment. The study further reported on whether the impacts of dual enrollment were different for first generation college students. Dual enrollment programs allow high school students to take college courses and earn college credits while still in high school. The study could potentially "meet What Works Clearinghouse (WWC) evidence standards with reservations." However, the WWC does not have enough information about baseline equivalence (i.e., the adequacy of the propensity score matching process) to determine the study rating. A more thorough review (forthcoming) will determine the rating for the study and report more fully on its results. [The following study is reviewed in this "Quick Review": An, B. P. (2013). "The impact of dual enrollment on college degree attainment: Do low-SES students benefit?" "Educational Evaluation and Policy Analysis".] (ERIC).
AnmerkungenWhat Works Clearinghouse. 550 12th Street SW, Washington, DC 20024; e-mail: contact.WWC@ed.gov; Web site: https://whatworks.ed.gov/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: