Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForster, Patricia Ann; Mueller, Ute
TitelGraphics Calculator Usage in the West Australian Tertiary Entrance Examination of Calculus.
Quelle(2000), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCalculus; Comparative Analysis; Educational Theories; Foreign Countries; Graphing Calculators; Graphs; High Schools; Higher Education; Mathematics Instruction; Mathematics Tests; Role; Secondary School Mathematics; Social Theories; Tables (Data); Test Items; Use Studies; Australia
AbstractThis paper presents a comparative analysis of the Western Australian Calculus Tertiary Entrance Examination (TEE) papers for 1996-99, two years before and two years after the introduction of graphics calculators on the examination. Changes in the questions that asked students to graph rational functions and students' answers to the corresponding question from the 1999 paper are examined. Sociocultural theory and the use of technology are also discussed, including the role of the calculator, effects of technology usage, and inscriptions versus representations. The inquiry highlights implications for teaching and assessment of calculus in the presence of graphics calculators at the upper-secondary level. Results are presented in the following areas: (1) characteristics of questions for the 1996-99 Calculus TEE, including skills, real-life contexts, the role of diagrams, the role of graphics calculators, and effects on curriculum components; (2) questions on rational functions; (3) students' use of graphics calculators in the 1999 question; and (4) roles of the calculator. Contains 28 references. (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: