Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, Lorrie L.; Gillette, David; Lindbeck, A. Graeme; Morton, Bill
TitelDeconstructing the Walls between Sciences and Humanities.
Quelle(1999), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBiology; Calculus; Curriculum Design; Educational Strategies; English Curriculum; Experimental Teaching; Faculty Development; Higher Education; Humanities; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Learning; Learning Strategies; Mathematics Instruction; Science Curriculum; Science Instruction; Teaching Methods
AbstractThis paper describes the Learning IN Communities (LINC) integrated curriculum project implemented at the University of Central Florida. The report reviews two programs initiated in the fall of 1998, a Biology-English-Statistics class and a Calculus-English-Humanities class. The paper discusses the rationale for attempting this alternate teaching methodology, the approach to instruction, characteristics of the student body, classroom specifics, and the expected and realized benefits and shortcomings of the classes. The program achieved the goals of enhancing teaching and research experiences for the participating faculty and improving student learning. Prior experience across the nation as reported in journal articles indicated that other programs have had the same outcomes. Sections of the report provide an introduction; background information; discussion of anticipated benefits; development, delivery, and documentation of the project; cohort activity examples; and a discussion of outcomes and realized and unrealized benefits of the project. Appended are questions relating to one of the cited articles and a current lifestyle IQ test. (Contains 15 references.) (JM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: