Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inChidume, Kwashira
InstitutionZimbabwe Univ., Harare. Dept. of Curriculum Studies.; Ministry of Education and Culture (Zimbabwe).
TitelUsing Electricity. Study Guide. Unit I2. ZIM-SCI, Zimbabwe Secondary School Science Project. Year 2.
Quelle(1983), (53 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Electric Circuits; Electric Motors; Electricity; General Science; Magnets; Power Technology; Science Activities; Science Education; Science Experiments; Science Programs; Secondary Education; Secondary School Science; Units of Study; Utilities
AbstractThe Zimbabwe Secondary School Science Project (ZIM-SCI) developed student study guides, corresponding teaching guides, and science kits for a low-cost science course which could be taught during the first 2 years of secondary school without the aid of qualified teachers and conventional laboratories. This ZIM-SCI study guide presents activities and experiments for a unit dealing with: (1) the generation of electricity; (2) uses of electricity in everyday life; and (3) safety precautions when using electricity in the home and in commerce and industry. Major areas investigated include: work and electrical power; changing electrical energy into other forms of energy; magnetic fields due to adjacement permanent magnets; the motor effect of an electric current; electromagnetic induction and generators; precautions related to using household electricity; and paying for electrical power. Information is provided throughout the unit to help students understand the concepts behind the activities and experiments. (JN)
AnmerkungenUniversity of Zimbabwe, P.O. Box MP 167, Mount Pleasant, Harare, Zimbabwe.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: