Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Wolf, Virginia A.
InstitutionWashington Univ., Seattle. Educational Assessment Center.
TitelCEEB Advanced Placement Mathematics Examination Results and Performance in First-Quarter UW Calculus Course.
Quelle(1980), (10 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAcademically Gifted; Advanced Students; Calculus; Classification; College Entrance Examinations; College Mathematics; Evaluation; Grade Point Average; Grouping (Instructional Purposes); Higher Education; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Statistics; Success
AbstractFreshmen placed into the second or third quarter of the first year calculus sequence at the University of Washington were studied. Two major findings were: freshmen eligible for advanced placement earned mean mathematics Grade Point Averages (GPAs) which were quite high; and advanced placement students earned mean mathematics GPAs substantially higher than the corresponding "average" total group in all mathematics courses. The most superior performance in terms of mean mathematics GPA were those students eligible for advanced placement in the third course in the sequence. Data proved sparse for certain College Entrance Examination Board (CEEB) score subgroups, but information about the Autumn Quarter 1977-79 freshmen calculus students is provided. (MP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: