Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRudolph, Frederick
TitelCurriculum. A History of the American Undergraduate Course of Study Since 1636.
Quelle(1977), (377 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; College Curriculum; Competency Based Education; Core Curriculum; Curriculum Development; Educational Change; Educational History; Equal Education; General Education; Higher Education; Individualized Instruction; Power Structure; Specialization; Teaching Methods
AbstractIn addition to describing the traditional college curriculum and comparing historical moments in curriculum change in America, this history defines other historic dimensions: prescription versus free choice, general versus specialized education, elite versus egalitarian education, mass versus individualized instruction, autocratic versus bureaucratic administration, subject-based versus competency-based curricula, and others. The origins of these concepts and the tensions existing between them are addressed. (MSE)
AnmerkungenJossey-Bass, Inc., Publishers, 615 Montgomery Street, San Francisco, CA 94111
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: