Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBørhaug, Kjetil
TitelStudents Motivation for Social Studies - Existential Exploration or Critical Engagement.
QuelleIn: Journal of social science education, 17 (2018) 4, S. 102-115Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-902
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Selbstreflexion; Schule; Sekundarstufe II; Schüler; Schülerin; Interesse; Motivation; Unterrichtsqualität; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Sozialwissenschaften; Norwegen
AbstractSocial studies as a school subject is defined in terms of its contents (knowledge, skills, values), by its teaching methods and by the organisational regulation of how students and teachers should engage in the subject. Student motivation for these components of social studies was examined in interviews with 26 students in optional social studies courses, and the results were analysed in a theoretical framework of motivation theory. The aspects of social studies most clearly seen as motivating for students is that social studies offers more possibilities for student self-regulation, that it provides an arena for subjective, emotional engagement. Students are also motivated by subject matter content that concerns them directly or that evoke emotions. The data material only covers 26 students in optional courses in Norway. Further studies a-cross countries, comparing optional and compulsory courses, are needed. Broader data are also needed. Didactical models and advice must take these student interests into account, as these are the pre-conditions students bring into the classroom. At the same time there is an urgent need to develop ideas on how to link these self-reflective, subjective students perspectives to social, economic and political structures and processes (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: