Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Szukala, Andrea |
---|---|
Titel | The Educational Governance of German School Social Science: The Example of Globalization. |
Quelle | In: Journal of social science education, 15 (2016) 3, S. 5-17Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1439-6246; 1618-5293 |
DOI | 10.4119/UNIBI/jsse-v15-i3-1480 |
Schlagwörter | Bildungssystem; Bildungspolitik; Curriculum; Fachdidaktik; Steuerung; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Globalisierung; Internationaler Vergleich; Deutschland |
Abstract | Purpose: This article challenges the outsiders' views on European school social science adopting genuine cosmopolitan views, when globalisation is treated in social science classrooms. Method: The article is based on the theoretical framework of educational governance analysis and on qualitative corpus analysis of representative German Laenders' social science curricula from 1994-2014 (n=13). Findings: The article highlights tendencies of renationalisation of the global learning agenda and the problematisation of democracy in contexts of globalisation studies at German schools (Original übernommen). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern) |
Update | 2019/1 |