Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAltenburg, Teatske M.; Chinapaw, Mai J. M.; Singh, Amika S.
TitelEffects of one versus two bouts of moderate intensity physical activity on selective attention during a school morning in Dutch primary schoolchildren.
A randomized controlled trial.
Gefälligkeitsübersetzung: Effekte von einem gegenüber zwei Reizen körperlicher Aktivität bei moderater Intensität auf die selektive Aufmerksamkeit während eines Schulmorgens bei Niederländischen Grundschulkindern. Eine randomisierte kontrollierte Studie.
QuelleIn: Journal of science and medicine in sport, 19 (2016) 10, S. 820-824
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1440-2440; 1878-1861
DOI10.1016/j.jsams.2015.12.003
SchlagwörterVarianzanalyse; Vergleichsuntersuchung; Beeinflussung; Kognition; Kognitionspsychologie; Selektive Aufmerksamkeit; Test; Schulkind; Aktivität; Sportmedizin; Sportpädagogik; Sportwissenschaft; Leistung; Niederlande
AbstractObjectives: Evidence suggests that physical activity is positively related to several aspects of cognitive functioning in children, among which is selective attention. To date, no information is available on the optimal frequency of physical activity on cognitive functioning in children. The current study examined the acute effects of one and two bouts of moderate-intensity physical activity on children's selective attention. Design: Randomized controlled trial (ISRCTN97975679). Methods: Thirty boys and twenty-six girls, aged 10-13 years, were randomly assigned to three conditions: (A) sitting all morning working on simulated school tasks; (B) one 20-min physical activity bout after 90 min; and (C) two 20-min physical activity bouts, i.e. at the start and after 90 min. Selective attention was assessed at five time points during the morning (i.e. at baseline and after 20, 110, 130 and 220 min), using the 'Sky Search' subtest of the 'Test of Selective Attention in Children'. We used GEE analysis to examine differences in Sky Search scores between the three experimental conditions, adjusting for school, baseline scores, self-reported screen time and time spent in sports. Results: Children who performed two 20-min bouts of moderate-intensity physical activity had significantly better Sky Search scores compared to children who performed one physical activity bout or remained seated the whole morning (B = -0.26; 95% CI = [-0.52; -0.00]). Conclusions: Our findings support the importance of repeated physical activity during the school day for beneficial effects on selective attention in children. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of science and medicine in sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: