Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKim, Youb
TitelThe Effects of Integrated Language-Based Instruction in Elementary ESL Learning.
QuelleIn: The modern language journal, 92 (2008) 3, S. 431-451Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen; Anmerkungen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Ausdrucksfähigkeit; Kind; Kindergarten; Methodik; Anfangsunterricht; Mündlicher Ausdruck; Sprechen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz; China; Korea; USA
AbstractThe purpose of the presented research study is to compare the effectiveness of 2 different instructional approaches to language instruction - integrated (oral plus written) versus oral-only instruction - in developing oral language skills of young students learning English as a second language (ESL). Drawing upon 2 competing research perspectives on young ESL children's English language learning, the study examined the question "Does integrated, language-based intervention lead to greater gains in the oral language development of focus ESL students than oral language-based intervention?" The study participants were 2 beginning ESL students - one from Korea (Yun) and one from China (Yang) - enrolled in kindergarten in a multicultural school in a Midwestern state (student names are pseudonyms). Results from the 2 focus students' performances on multiple oral language assessment measures showed that integrated, language-based intervention led to greater gains in the focus students' oral language development than did an exclusively oral language-based intervention. Thus, the key instructional issue is not whether literacy should be used for beginning ESL students, but rather in what ways is literacy most effective in supporting ESL students' language and cognitive development. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: