Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Pring, Richard |
---|---|
Titel | The skills revolution. |
Quelle | In: Oxford review of education, 30 (2004) 1, S. 105-116Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 4 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-4985 |
Schlagwörter | Fertigkeit; Bildungspolitik; Bildungsprogramm; Produktivität; Wirtschaft; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Berufsanforderung; Qualifikation; Grundfertigkeit; Großbritannien |
Abstract | The government, through several White and Green Papers, has promoted the "Skills Revolution". This requires central direction and coordination of a wide range of policies, practices and partnerships. But there are several difficulties: the impossibility of micromanaging the complex social and economic system; the dominance of the rather limited notion of skill; and the unexamined distinction between the academic and the vocational. Strong on training; weak on education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2005_(CD) |