Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMagalhaes, António M.; u.a.
TitelGovernance of governance in higher education.
Practices and lessons drawn from the Portuguese case.
QuelleIn: Higher education quarterly, 67 (2013) 3, S. 295-311Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0263-9769; 0951-5224; 1468-2273
DOI10.1111/hequ.12021
SchlagwörterSelbstverwaltung; Verfassung; Hochschule; Hochschulsystem; Verwaltung; Ausland; Portugal
AbstractThe implementation of the governance reform of Portuguese higher education has been developed under the influence of 'new public management' resulting in the loss of collegial governance. Additionally, the need for meta-governance of the higher education system and institutions to monitor institutional performance against policy objectives has become evident. By examining the implementation of the legal framework for higher education on the basis of document analysis covering the period from 2007 to 2011 the 'new governance' perspective allows a broader interpretation of the governance reform outcomes. This has implications for the enhancement of institutional autonomy induced by governance reforms impacting on European higher education systems and highlights the tools approach in public management. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: