Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autor: Meyser, Johannes
Titel: The production school concept as Europe’s first didactically guided vocational training model.
Quelle: Aus: Greinert, Wolf-Dietrich (Hrsg.); Hanf, Georg (Hrsg.): Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in a comparative perspective. Proceedings of the first international conference October 2002, Florence. 1. The rise of national VET systems in a comparative perspective. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities (2004) S. 122-136
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Cedefop Panorama series. 103
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISSN: 1562-6180
ISBN: 92-896-0314-3
Schlagwörter: Produktion; Schule; Modernisierung; Produktionsschule; Modell; Berufsbildung; Didaktik; Geschichte (Histor); Frankreich; Europa
Abstract: The ‘production school concept’, first established in France in the 18th century, is a vocational training concept that ‘combines learning and work, theory and practice, qualifications and sales-oriented production in a targeted manner’. Although a traditional concept, it has evolved over the years and is still very much an applied form of vocational training in many countries. This paper outlines: the three phases in its evolution in France in the 19th century; how France developed and implemented the first systematic, didactically structured vocational training concept in Europe; the contextual origins of the production school concept in France; the objectives and realisation of the production school concept in Europe during the 19th century; the relationship between production schools and power hierarchies in Europe; the ‘instructional workshop method’, developed at the Moscow Imperial Technical School in the 19th century; the spread of production schools in the 19th century; and the decline and revival of the production school concept in the 20th century. (voced.edu.au).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2017-08
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: