Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMartens, Thomas; Metzger, Christiane
TitelDifferent Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes.
QuelleAus: Kyndt, Eva (Hrsg.); Donche, Vincent (Hrsg.); Trigwell, Keith (Hrsg.): Higher Education Transitions: Theory an Research. London: Routledge (2016) 22 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNew Perspectives on Learning and Instruction
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN9781138670884
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-122960
SchlagwörterHochschuldidaktik; Lernmotivation; Studienmotivation; Übergang; Lernmotivation; Übergang Schule - Hochschule; Hochschuldidaktik; Studienmotivation
AbstractTransitions processes in higher education are characterized by new learning situations which pose challenges to most students. This chapter explores the heterogeneity of reactions to these challenges from a perspective of regulation processes. The Integrated Model of Learning and Action is used to identity different patterns of motivational regulation amongst students at university by using mixed distribution models. Six subpopulations of motivational regulation could be identified: students with self-determined, pragmatic, strategic, negative, anxious and insecure learning motivation. Findings about these patterns can be used to design didactic measures that will support students' learning processes.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: