Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Hankel, Oliver; Jackewitz, Iver; Pape, Bernd; Strauss, Monique |
---|---|
Titel | Technical and Didactical Scenarios of Student-centered Teaching and Learning. |
Quelle | Aus: Digitaler Campus: Vom Medienprojekt zur nachhaltigen Mediennutzung auf dem Digitalen Campus. Münster; New York; München; Berlin: Waxmann (2003) S. 411-419
PDF als Volltext |
Reihe | Medien in der Wissenschaft. 24 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 1434-3436 |
ISBN | 3-8309-1288-9 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-122722 |
Schlagwörter | Informatik; Didaktik; Hochschulbildung; Fiktion; Szenarium; E-Learning; Didaktik; Projektlernen; Computerprogramm; Technologieunterstütztes Lernen; Selbst gesteuertes Lernen; Informatik; Hochschulbildung; Hochschullehre; E-Learning; Fiktion; Projektentwicklung; Szenarium |
Abstract | In this paper we envision didactical concepts for university education based on self-responsible and project-based learning and outline principles of adequate technical support. We use the scenario technique describing how a fictive student named Anna organizes her studies of informatics at a fictive university from the first days of her studies to make a career for herself.(DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/4 |