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Autor/inn/enWest, Mark; Chew, Han Ei
TitelReading in the mobile era: a study of mobile reading in developing countries.
Updated version.
QuelleParis: UNESCO (2014), 89 S.
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BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISBN978-92-3-100023-2
SchlagwörterVergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsforschung; Gewohnheit; Leseverhalten; Medien; Mediennutzung; Äthiopien; Ghana; Indien; Kenia; Lesen; Nigeria; Simbabwe; Pakistan; Bildungsforschung; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Leseverhalten; Gewohnheit; Medien; Lesen; Entwicklungsland; Mobiles Gerät; Ghana; Indien; Kenia; Nigeria; Pakistan; Simbabwe; Äthiopien
AbstractLaut Statistik ist im Jahr 2014 in manchen Entwicklungsländern der Zugang zu Mobiltelefonen leichter als der zu gedruckten Materialien. Vor diesem Hintergrund untersuchte die Studie im Auftrag der UNESCO beispielhaft, wie Mobiltelefone zum Lesen genutzt werden und welche Handlungsempfehlungen zur Leseförderung bzw. Alphabetisierung sich daraus ableiten lassen.

The overall objective of this study is to better understand the habits, attitudes and preferences of mobile readers by examining when, how, why and to what extent people in developing countries read on mobile devices. The study also highlights current opportunities and challenges related to mobile reading, in order to inform the work of various stakeholders wanting to use mobile devices to increase reading on a large scale. Based on the findings, the study provides a set of recommendations and best practices for UNESCO Member States, non-governmental organizations (NGOs), intergovernmental organizations, and private and public foundations focused on enhancing literacy in developing countries.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/3
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