Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKirschner, Paul; Varvick, Peter; Dorp, Kees-Jan van; Lane, Andrew
TitelOpen educational resources in Europe: A triptych of actions to support participation in higher education.
QuelleAus: Proceedings: Conference: Open Education 2006 Community, Culture & Content, 27-29 Sept 2006, , Eccles Conference Centre, Utah State University, Logan, Utah, USA,. (2006) S. 11
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterMedienpädagogik; Offenes Lernen; Lehrmaterial; Open Educational Resources; Partizipation; Hochschule; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Open Access; Europa
Abstract"In contrast to the face-to-face learning of campus based universities and the focus on traditional students, distance teaching universities focus on a mix of distance learning, e-learning, open learning, virtual mobility, learning communities, and the integration of earning and learning. In doing so, they are taking a leading role in helping to increase and widen participation in lifelong open and flexible learning in higher education by non-traditional groups. This paper discusses three leading-edge European Open Educational Resource initiatives [1) EADTU - Multilingual Open Resources for Independent Learning (MORIL); 2) The United Kingdom Open University: OpenLearn; 3) OpenER: The Open University of the Netherlands]. The initiatives are special in nature and differ from the offers of traditional universities in the sense that they: consist of pedagogically-rich learning materials, specifically designed and developed for distance learning and intended for independent self-study; are compiled in the national languages, with the EADTU initiative being multilingual, reflecting the European dimension; and, support and are supported by the policies of the national governments and the European Commission." (Abstract by the authors of the paper).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: