Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Institute for Statistics (Montreal) |
---|---|
Titel | Adult and Youth Literacy, 1990-2015. Analysis of data from 41 selected countries. |
Quelle | Montreal: UNESCO Institute for Statistics (UIS) (2012), 68 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-9189-117-7 |
Schlagwörter | Bildungspolitik; Bildungsstatistik; Schulbildung; Erwachsenenbildung; Alphabetisierung; Internationaler Vergleich; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Jugendlicher; Afrika; Asien; Lateinamerika |
Abstract | This document presents data on adult and youth literacy for 41 countries from four Regions. Arab States: Djibouti, Egypt, Iraq, Mauritania, Morocco, Sudan, Yemen. Asia and the Pacific: Afghanistan, Bangladesh, Cambodia, China, India, Indonesia, Iran, Nepal, Pakistan, Papua New Guinea, Timor-Leste. Latin America and the Caribbean: Brazil, Haiti, Mexico. Sub-Saharan Africa: Benin, Burkina Faso, Central African Republic, Chad, Democratic Republic of the Congo, Eritrea, Ethiopia, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Madagascar, Mali, Mozambique, Niger, Nigeria, Rwanda, Senegal, Sierra Leone, South Sudan, Togo. All data are from the database of the UNESCO Institute for Statistics (UIS). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |