Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Beckley, Pat (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Learning in early childhood. A whole child approach from birth to 8. 1. publ. |
Quelle | Los Angeles, Calif. u.a.: Sage (2012), XVI, 245 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-84920-405-5; 978-1-84920-404-0; 978-1-84920-405-7 |
Schlagwörter | Spielerisches Lernen; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Selbstwertgefühl; Soziale Interaktion; Frühe Kindheit; Förderung; Eltern; Kind; Vorschulalter; Kindergarten; Kindertagesstätte; Frühpädagogik; Grundschule; Lehrer; Lernbedingungen; Lernen; Lernmotivation; Lerntheorie; Soziales Lernen; Lernmethode; Unterrichtsmethode; Unterrichtsstil; Inklusion; Management; Grundschulalter; Heterogenität; Kooperation; Praxisbezug; Erzieher; Führungskraft; Europa; Großbritannien; Norwegen |
Abstract | By explaining the theoretical context and highlighting relevant research evidence, this book supports a whole child approach to learning in the early years. Drawing on case studies from a wide range of early years settings, the chapters consider how the different professions in education, health and social care can work together to achieve the best possible outcomes for all young children. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |