Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | DeVitis, Joseph L. (Hrsg.); Yu, Tianlong (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Character and moral education. A reader. |
Quelle | New York u.a.: Peter Lang (2011), XIII, 419 S. |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-433-11099-7; 978-1-433-11099-3 |
Schlagwörter | Demokratische Bildung; Kritische Pädagogik; Staatsbürgerliche Erziehung; Charakter; Verhalten; Feminismus; Schule; Schulkultur; Bildungsprogramm; Ethik; Ethische Erziehung; Tugend; Rassismus; Wertevermittlung; Sexualität; Jugendkriminalität; Dewey, John; USA |
Abstract | Against a formidable national discourse that emphasizes academic standardization, accountability, and high-stakes testing in educational policy, this volume seeks to re-introduce and revive the moral mission of education in public conversation and practices in America's schools. With contributions from a prominent array of scholars and practitioners, the book critically analyzes moral education, broadly defined as both an academic field that attempts to develop moral human beings, and as a principled discourse aimed at creating ethical educational policies and practices. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |