Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Li, Yeping (Hrsg.); Kaiser, Gabriele (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Expertise in mathematics instruction. An international perspective. |
Quelle | New York, NY u.a.: Springer (2011), XVIII, 372 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis Inhaltsangabe |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4419-7706-6; 978-1-4419-7706-9 |
DOI | 10.1007/978-1-4419-7707-6 |
Schlagwörter | Kompetenz; Empirische Forschung; Expertenbefragung; Fallstudie; Forschung; Längsschnittuntersuchung; Methodologie; Unterrichtsanalyse; Sekundarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerrolle; Schüler-Lehrer-Beziehung; Fachkompetenz; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernprozess; Forschendes Lernen; Lehren; Unterrichtsgespräch; Problemorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmethode; Unterricht; Mathematikunterricht; Mathematisches Denken; Beruf; Professionalisierung; Anerkennung; Expertise; Fallbeispiel; Innovation; Konzeption; Professionalität; Qualität; China; Israel; Japan; Kanada; Korea, Republik; Schweiz; Singapur; Taiwan; USA; Österreich |
Abstract | While the concept of the expert educator is far from being new, and the process of acquiring expertise as an instructor has long been of interest to researchers, the specifics of expertise in the teaching of mathematics remain difficult to describe it theoretically and to evaluate it empirically. To improve this situation, [this book] takes a unique approach to present new research from multiple Western and Eastern countries, offering a comprehensive picture of the components making up this elusive competency, and how these elements contribute to the teaching process in different educational systems and cultural contexts. The book is organized to probe three universal themes: identifying expert teachers, specifying and analyzing teacher expertise in mathematics education, and understanding expertise in mathematics education as it is perceived and valued in different cultures. From this richly inspiring collection, readers may better understand - and possibly rethink - their own policies and practices as mathematics educators, teacher educators or researchers. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |