Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBélanger, Paul
TitelTheories in adult learning and education.
QuelleOpladen u.a.: Budrich (2011), 106 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStudy guides in adult education
BeigabenLiteraturangaben S. 95-100; grafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Rezension
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-86649-362-2; 978-3-86649-362-9
URNurn:nbn:de:0111-opus-82826
SchlagwörterEmpirische Forschung; Bildungsbeteiligung; Bildungsstatistik; Lernen; Lerntheorie; Sozialer Status; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Erwachsener
AbstractThe graduate student guide in adult education explores theories of adult learning and adult education participation. It provides a frame of reference for understanding the development of a rapidly evolving field and for enhancing knowledge and competencies in this professional domain. The publication is divided into two sections: a section on adult learning theories and a section on adult education participation theories. If Adult Learning and Education (ALE) is now a recognised professional field, the theoretical perspectives, underlying practices and policies draw on a variety of academic disciplines. Various theories of learning and of adult education participation shape the practice and the "engineering" of adult learning. In the first section, this study guide provides a review of the most important learning theories, including behaviourist, cognitive, and constructivist approaches, their modern development, as well as specific developments in adult education theory. The second section examines the psychological and sociological theoretical backgrounds of adult education participation in order to understand the factors at work in participation patterns along the adult life course and between different social contexts. Observing the relativity of social reproduction allows to identify the conditions and variables that need to be addressed in order to alter prevailing trends. (Verlag).
Erfasst vonDeutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: