Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Bremner, Gavin J. (Hrsg.); Wachs, Theodore D. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Wiley-Blackwell handbook of infant development. 1. Basic research. 2. ed. |
Quelle | Malden, Mass. u.a.: Wiley-Blackwell (2010), IX, 706 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4051-7874-4; 1-4443-3273-2; 978-1-4051-7874-7; 978-1-4443-3273-5 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Aufmerksamkeit; Autismus; Bindung; Emotion; Entwicklungspsychologie; Gedächtnis; Haptische Wahrnehmung; Kognitive Entwicklung; Kommunikation; Selbstkonzept; Temperament; Wahrnehmungspsychologie; Kultureinfluss; Soziale Entwicklung; Soziale Interaktion; Frühe Kindheit; Säugling; Autismus; Entwicklungspsychologie; Gedächtnis; Hören; Kleinkind; Kommunikation; Lernen; Nachschlagewerk; Säugling; Temperament; Aufmerksamkeit; USA; Visuelle Wahrnehmung; Wahrnehmungspsychologie; Kognitive Entwicklung; Handbuch; Sprachentwicklung; Empirische Forschung; Kind-Eltern-Beziehung; Kleinkind; Lernen; Hören; Sprachentwicklung; Visuelle Wahrnehmung; Handbuch; Nachschlagewerk; USA |
Abstract | [This book reflects in two volumes] the breadth of new topics and vast empirical knowledge relating to infancy research that has emerged in recent years. Updated and fully revised, the handbook provides coverage of all the major areas of interest in infant development relating to both psychological research, and applications and policy. Individual chapters across both volumes are written by leading international researchers and practitioners in the field, and provide... theoretical underpinnings and empirical results of the field. Volume 1 covers the basic perceptual processes; social cognition, communication, and language; and social and emotional development. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |