Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Dumont, Hanna (Hrsg.); Istance, David (Hrsg.); Benavides, Francisco (Hrsg.) |
---|---|
Institution | OECD; Centre for Educational Research and Innovation |
Titel | The nature of learning. Using research to inspire practice. |
Quelle | Paris: OECD (2010), 338 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2076-9660; 2076-9679 |
ISBN | 92-64-08647-1; 92-64-08648-X; 978-92-64-08647-0; 978-92-64-08648-7 |
DOI | 10.1787/9789264086487-en |
Schlagwörter | Evaluation; Organisationstheorie; Beeinflussung; Emotion; Kognition; Kognitionswissenschaft; Kognitiver Prozess; Lernpsychologie; Soziale Interaktion; Sozialisation; Familie; Medieneinsatz; Lehrerausbildung; Leistungsbeurteilung; Entdeckendes Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernforschung; Lernmotivation; Lernprozess; Lerntheorie; Lernumgebung; Lernverhalten; Gruppenarbeit; Lernmethode; Unterrichtsprozess; Computerunterstützter Unterricht; Hirnforschung; Sprache; Lesen; Schreiben; Mathematikunterricht; Forschungsstand; Innovation |
Abstract | What do we know about how people learn? How do young people's motivations and emotions influence their learning? What does research show to be the benefits of group work, formative assessments, technology applications, or project-based learning and when are they most effective? How is learning affected by family background? These are among the questions addressed for the OECD by leading researchers from North America and Europe. This book brings together the lessons of research on both the nature of learning and different educational applications, and it summarises these as seven key concluding principles. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |