Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Littleton, Karen (Hrsg.); Wood, Clare (Hrsg.); Staarman, Judith Kleine (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International handbook of psychology in education. 1. ed. |
Quelle | Bingley: Emerald (2010), XVII, 808 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-84855-232-7; 978-1-84855-232-6 |
Schlagwörter | Bindung; Kognitive Entwicklung; Kreativität; Metakognition; Persönlichkeitsentwicklung; Pädagogische Psychologie; Selbstkonzept; Verhalten; Kultureinfluss; Soziale Interaktion; Kleinkind; Lehrer; Schüler; Hyperaktivität; Verhaltensauffälligkeit; Schülerleistung; Multikulturalität; Schüler-Schüler-Beziehung; Informelles Lernen; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Wissenserwerb; Individualisierung; Peer Group; Unterrichtsgespräch; Differenzierender Unterricht; Lerngruppe; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Argumentation; Leseschwäche; Bilingualismus; Mathematische Kompetenz; Technologie; Handbuch; Leistungsmessung; Nachschlagewerk |
Abstract | [This book] provides researchers, practitioners and advisers working in the fields of psychology and education with an overview of cutting-edge research across a broad spectrum of work within the domain of psychology of education. ... Accounts of current research are organised within this title under five main themes: (1) Early biological and cultural influences on young children's development, learning and educational attainment; (2) Interaction, relationships and learning; (3) Cultures, creativity and technologies; (4) Individual differences and children's experiences of education; and (5) Knowledge assessment and achievement. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/1 |