Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionUNESCO
TitelInternational consultation on early childhood education and special educational needs.
QuelleParis: UNESCO (1997), 62 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
SchlagwörterChancengleichheit; Vorschulerziehung; Übergang Vorschulstufe - Primarstufe; Elternmitwirkung; Bildungsprogramm; Inklusion; Sonderpädagogik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Welt; Nichtregierungsorganisation; Benachteiligtes Kind
AbstractThe Consultation considered the field of early childhood education and how services developed for young children can respond to children with special educational needs. The emphasis was on examining the nature of the services that should be provided rather than focusing on children with disabilities. The Consultation addressed the problem of providing the quality services needed in both industrialized and developing countries. The guiding principle in the Consultation was inclusion. The basic premise of inclusion is that all children should learn together (i.e. all children are entitled to benefit from services in the community together with their peers). The focus was on the young child (birth to six), based on an understanding of the value of early intervention to prevent and ameliorate conditions that put children 'at risk' of delayed or debilitated development. The challenge presented to those who participated in the Consultation was how to create an understanding of inclusion and how to develop inclusive policies and programmes that focus on the provision of services for all children, rather than developing separate strategies to meet the needs of children with different abilities. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: