Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kwan, Reggie (Hrsg.); Fox, Robert (Hrsg.); Chan, F. T. (Hrsg.); Tsang, Philip (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Enhancing learning through technology. Research on emerging technologies and pedagogies. |
Quelle | New Jersey u.a.: World Scientific (2008), XIV, 277 S. |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-981-279-944-9; 981-279-944-3 |
Schlagwörter | Fallstudie; Multiple-Choice-Verfahren; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Pilotprojekt; Schule; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Referendar; Schüler; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Curriculum; Computerprogramm; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Lehrmittel; Lernplattform; Lernsoftware; Soziale Software; Sprachkompetenz; Englischunterricht; Datenbank; Technologiebasiertes Testen; Hochschule; Fernunterricht; E-Learning; Konferenzschrift; Modell; Tagungsbericht; Informationstechnologie; Wissensmanagement; World Wide Web; Australien; China; Hongkong; Italien; Taiwan; USA; Zypern |
Abstract | This book... is a collection of contemporary practices and developmental trends for enhancing learning through technology. Researchers in the field of electronic learning (e-learning) share how new technologies can be applied in and out of the classroom, and how contemporary pedagogical practices should be deployed. The book presents the most updated technologies that work hand in hand with current pedagogies to help students learn. The contributors are prominent researchers and practitioners in the field. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/1 |