Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Tzanavari, Aimilia (Hrsg.); Tsapatsoulis, Nicolas (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Affective, interactive and cognitive methods for e-Learning design. Creating an optimal education experience. |
Quelle | Hershey, Pa. u.a.: Information science reference (2010), XXIV, 354 S. |
Reihe | Premier reference source |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-60566-940-7; 978-1-60566-940-3 |
Schlagwörter | Evaluation; Methodologie; Emotion; Kognition; Soziale Interaktion; Medienarbeit; Medieneinsatz; Multimedia; Nutzerverhalten; Schule; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrerfortbildung; Schüler; Interaktion; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernmotivation; Lernumgebung; Computergrafik; Computersimulation; Computerunterstützter Unterricht; Lernplattform; Chemieunterricht; Projekt; Fremdsprachenunterricht; Virtuelle Realität; Design; Ontologie; Blended Learning; E-Learning; Modell; Qualitätssicherung; Tutor; Benutzerfreundlichkeit |
Abstract | This book bridges a current gap in e-learning literature through focus on the study and application of human computer interaction principles in the design of online education in order to offer students the optimal learning experience. This... publication gives insight into the most significant design issues encountered and offers solutions to help in the creation of an ideal learning environment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |