Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Ifenthaler, Dirk (Hrsg.); Pirnay-Dummer, Pablo (Hrsg.); Seel, Norbert M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Computer-based diagnostics and systematic analysis of knowledge. |
Quelle | New York, NY u.a.: Springer (2010), XXI, 371 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4419-5661-1; 978-1-4419-5661-3 |
DOI | 10.1007/978-1-4419-5662-0 |
Schlagwörter | Kompetenz; Wissen; Empirische Forschung; Evaluation; Methodologie; Vergleich; Kognition; Problemlösen; Wissensrepräsentation; Diagnose; Diagnostik; Diagnostischer Test; Pädagogische Diagnostik; Schüler; Feedback; Kooperatives Lernen; Lernen; Lernforschung; Lernumgebung; Wissenserwerb; Wissenstransfer; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Indikator; Medizin; Mathematikunterricht; Messverfahren; Technologiebasiertes Testen; Leistung; Gruppe (Soz); Individuum |
Abstract | What is knowledge? How can it be successfully assessed? How can we best use the results? As questions such as these continue to be discussed and the learning sciences continue to deal with expanding amounts of data, the challenge of applying theory to diagnostic methods takes on more complexity. This book meets this challenge head-on as an international panel of experts reviews current and emerging assessment methodologies in the psychological and educational arenas. Emphasizing utility, effectiveness, and ease of interpretation, contributors critically discuss practical innovations and intriguing possibilities (including mental representations, automated knowledge visualization, modeling, and computer-based feedback) across fields ranging from mathematics education to medicine. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/4 |