Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Burke, Anne (Hrsg.); Hammett, Roberta F. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Assessing new literacies. Perspectives from the classroom. |
Quelle | New York, NY u.a.: Lang (2009), VI, 203 S. |
Reihe | New literacies and digital epistemologies. 34 |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4331-0266-8; 978-1-4331-0266-0 |
Schlagwörter | Evaluation; Längsschnittuntersuchung; Kommunikation; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Medienpädagogik; Lehrerausbildung; Schülerleistung; Feedback; Lernumgebung; Computer; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Soziale Software; Lesekompetenz; Lesen; Schreiben; Leistungsmessung; Internet; Online; World Wide Web |
Abstract | New literacies, globally popular among children and adolescents in and out of school contexts, are challenging educators and institutions to rethink pedagogics. ... The essays in this book explore what it means to assess the sophisticated textual engagements of new literacies, including reading and writing online, social networking, gaming, multimodal composing, and creating virtual identities. Chapters offer practical examples of new literacies, and examine how assessment provides insight into the diverse ways in which language is conceived valued, and used to informe the literate lives of its twenty-first century users. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2010/1 |